Ruutupaussiviikko 4.-10.4.2022

26.4.2022

Huhtikuun alussa vietettiin vanhempainyhdistyksen ideoimaa ja järjestämää Ruutupaussi -viikkoa. Viikon (4.-10.4.) aikana oli jokaisessa kodissa tarkoitus kiinnittää huomiota virtuaalilaitteiden käytön määrään. Vanhempainyhdistys haastoi RUUTUPAUSSIN aikana kaikki Rajiksen 1.-6.-luokkalaiset vähentämään tai jopa jättämään älylaitteiden (kännykkä, tabletti, tietokone, televisio) käytön viikoksi. Myös muut perheenjäsenet olivat tervetulleita ottamaan osaa tempaukseen.

Tempauksen tarkoitus on lisätä aktiivista ja sosiaalista tekemistä ruudun äärellä vietetyn ajan sijaan.

Vanhempainyhdistys oli ideoinut RUUTUPAUSSIN ajaksi mukavaa ja aktiivista toimintaa:

• Vanhempainyhdistys leikitti oppilaita koulun pihalla joka ilta maanantaista torstaihin. Pihalla leikittiin mm. Tervapataa, Peiliä, Hedelmäsalaattia, Hura hura häitä, Kirkonrottaa ja pelattiin Norsupalloa. Vanhempia oli mukana Norsupallopelissä muutamana iltana.
  • Oppilaat saivat koulusta värityskuvan, johon keräsivät merkintöjä suoritetuista ruutuajan korvaavista aktiviteeteista.

Ruutupaussiviikko oli oikein onnistunut, vaikkei sää meitä viikon aikana oikein suosinutkaan. Kiitos kaikille mukanaolleille!